نقش اقتصاد در زندگی بشر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.

70000 تومان

70000 تومان

80000 تومان


نقش اقتصاد در زندگی بشر
نوشته شده در دو شنبه 4 ارديبهشت 1396
بازدید : 59
نویسنده : کاما24

نقش اقتصاد در زندگی بشر
همان گونه که می دانیم مسئله "اقتصاد" از اصول اساسی و مسائل مهم زندگی انسان هاست که در تمام ادوار و در همه اجتماعات نقش مهمی دارد و چرخ زندگی بشر به دور آن می چرخد. اسلام به مسائل اقتصادی اهمیت فراوانی داده است و و جود ابواب متعدد مربوط به مبادلات مالی در فقه و قوانین اسلامی ، حکایت از ...

این دارد که اقتصاد در اسلام ارزش فراوان دارد. اهمیت مسائل اقتصادی تنها از این نظر نیست که تأمین آزادی و استقلال و حیات مادی مردم بدون آن امکان ندارد، بلکه از این نظر نیز هست که پیوند نزدیکی با مسائل زیربنایی جامعه حتی با مسائل "اخلاقی" دارد. جریان یک اقتصاد سالم در پیکر ا جتماع همچون جریان خون سالم در کالبد یک انسان است. ممکن است در حال عادی توجه به نقش گردش خون در حیات یک انسان نداشته باشیم، اما به هنگامی که مجرای شاهرگهای کسی به خاطر اختلاف در سیستم ضدانعقاد با لخته ای خون بسته می شود بلافاصله عکس العمل شدید آن ظاهر می گردد. عضوی که مجرای خونش بسته شده فورا فلج می شود و اگر این عضو از اعضای فعالی همانند قلب یا دستگاه تنفس باشد مرگ ناگهانی را حتما با خود به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر فقر اقتصادی عوارضی در پیکر اجتماع درست همانند "کم خونی" و "فقرالدم" همراه دارد. در بیماری فقرالدم چشم درست نمی بیند، گوش قدرت شنوایی درست را از دست می دهد، زبان به لکنت می افتد، دست و پاها می لرزد و مغز هم قدرت اندیشیدن را ندارد. یک اجتماع که با فقر اقتصادی یا یک سیستم مالی ناسالم دست به گریبان است، توانایی و مهارت را از دست می دهد و گرفتار نارسایی های مرگباری در همه زمینه ها می شود. یک سیاستمدار یک دانشمند ماهر، و یک شاعر نکته پرداز و یک تکنسین ورزیده هرگز قادر به انجام رسالت خود در جامعه نیست مگر این که حداقل یک زندگی اقتصادی مناسب داشته باشد.






مطالب مرتبط با این پست
.